Ceasurile Apple Watch continuă să se vândă ca pâinea caldă

de: Alexandru Puiu
23 09. 2016

Luând în calcul îndârjirea celor de la Apple de a nu publica cifrele de vânzări aferente Apple Watch, trebuie să ne mulțumim cu statisticile neoficiale când vine vorba de vânzări.

Piața gadgeturilor purtabile continuă să fie una foarte profitabilă pentru producătorii de ceasuri și brățări inteligente. Foarte multe companii au lansat modele de smartwatch-uri în ultimul an, dar conform celor de la Kantar Worldpanel, dispozitivele gigantului din Cupertino par să aibă o poziție privilegiată printre preferințele internauților.

Trimestrial, cei de la Kantar publică un nou studiu pe marginea vânzărilor de dispozitive purtabile, iar cea mai recentă analiză tocmai a fost publicată cu câteva zile în urmă. În Statele Unite ale Americii, cu o cotă de piață de 33,5%, se poate spune că o persoană din trei care a investit într-un ceas inteligent în ultimii câțiva ani, s-a orientat către Apple Watch. Situația este destul de similară și în Europa, chiar dacă ceasul celor de la Apple se rezumă la 31,8%.

,,În cele trei luni care s-au încheiat la finele lunii iulie 2016, 47% dintre portabilele comercializate în Statele Unite, au fost ceasuri inteligente, față de celelalte, care au fost brățări. Întregul segment de piață este dominat de Apple.” Astfel a sintetizat întreaga analiză Lauren Guenveur, directoare pe partea de analize consumatori în cadrul Kantar Worldpanel.

Marea problemă este că, trăgând linie, degeaba Apple Watch este cel mai popular ceas în piața de purtabile, în contextul în care acest segment de piață oricum nu e forte mare. În SUA, de exemplu, doar 15,2% dintre consumatori au făcut efortul să-și cumpere un ceas sau o brățară inteligentă. În Europa, numărul este și mai mic, doar 8,1%. Ca urmare, potențialul de creștere există, dar până nu vom vedea un ceas impresionant cu abilități utile și o autonomie decentă, mai mare de 24 de ore, este greu de pronosticat cât va mai dura până vom vedea vânzări mai mari.